سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ارضاء و مدیریت شهوت

من پسری 15 ساله هستم.خواهشا راهکاری جلوی پام بزارین که بتونم نیاز جنسیم رو رفع کنم.
فقط تو رو هرکی دوست دارین جمله ی (عفت پیشگی و پرهیزکاری ؤ پاک دامنی) رو بیخیال شین.


بر شما
ممنون از اعتمادتون
غریزه جنسی در نوجوانی و جوانی قدرت زیادی دارد و مهار آن بدون همت بالا و گزینش سبک زندگی دینی مقدور نیست. به طور کلی نیازهای جنسی به دو شیوه مشروع و نامشروع ارضا می شوند. در ارضای نیاز جنسی اگر تعهد و ضوابط و اخلاق نباشد احتمال ابتلا به بیماری های جنسی و مقاربتی زیاد است. از آنجا که شما از رویکرد دینی ما در مشاوره با خبر هستید مسائل دینی برای شما نیز قاعدتا مهم است.

ارضای نیاز جنسی حلال به دو شیوه است:

ازدواج دائم و ازدواج موقت.
ازدواج دائم نیاز به بلوغ شناختی، هیجانی، اجتماعی، اقتصادی، مدیریتی و.. دارد. به طور معمول پسر 15 ساله شرایط ازدواج دائم را ندارد.

ازدواج موقت نیز مشروع است ولی نقش مسکن را دارد. طبیعتا تا فراهم شدن شرایط زمان ازدواج دائم شما ممکن است حدود ده سال زمان ببرد. این مدت قطعا روابط مختلف و متعددی را تجربه خواهید کرد و از نظر روانی گرفتار نوعی اعتیاد و تنوع طلبی می شوید طوری که فردا که ازدواج دائم می کنید برایتان سر کردن با یک همسر کشنده است. در اختلافات رائج خانوادگی شکیبا نخواهید بود. اخلاق اجتماعی شما مانند ایثار، همکاری، همدلی و همدردی، تواضع، بخشش ...در زندگی شکل نمی گیرد. این افراد از زندگی زناشویی خود، لذت ماندگاری نمی برند چون قربانی لذت های آنی شده اند. فرزندان اینها نیز قربانی هوسبازی های پدر می شوند و از نعمت تفاهم والدین، همنشینی و آرامش در منزل بی بهره می شوند. بنابراین عاقلانه این است که با سبک زندگی ویژه این دوران شهوت را تا فراهم شدن شرایط ازدواج مهار کنید. در قرآن نیز توصیه شده است اگر شرایط ازدواج را ندارید خودمهارگری و عفاف (شنیداری، دیداری، ذهنی، و..) پیشه کنید تا خداوند از فضل و کرمش زمینه ازدواج را فراهم کند.
در نامه خود اشاره کردید که بی خیال واژه هایی مثل عفت پیشگی و..شویم. خب جهت دادن به متخصص در پاسخگویی بیشتر شبیه شوخی است. گفت اگر علی ساربانه بلده شتر را کجا بخوابانه. بزرگوار تصور کنید فردی نزد متخصص اورتوپد برود و به ایشان بگویید خواهش می کنم مشکل زانوی من را بر طرف کن ولی بی خیال عکس یا ام ار آی یا عمل یا گچ گرفتن شو. اگر ما متخصص را قبول داریم تجویز او را نیز تخصصی و علمی می دانیم. بنابراین جا ندارد به متخصص روان شناسی که کارشناس دین هم هست بفرمایید چه بگوید و چه نگویید. چون براساس تخصصش مصالح را بیان می کند. بله طبیعتا انسان تمایل دارد از راه میانبر و کم هزینه و کم زحمت به مقصودش برسد. ولی باید در کنار اینها مصالح وسود و زیان ها را نیز در نظر بگیریم.
زمان پیامبر نیز جوانانی می آمدند نزد پیامبر می گفتند شرایط ازدواج را نداریم اگر اجازه بدهید برای حفظ ایمان خود، قوه جنسی خود را به طور کلی سرکوب کنیم، پیامبر به ایشان راهکارهایی مثل روزه گرفتن ( عفاف و خودمهارگری چشمی، شنیداری، شکمی، ذهنی)، بلند گذاشتن موها، اجتناب از دوستی های ناسالم، ورزش کردن و...می دادند.

به هر حال راه روشن است و در گزینش راه کسی شما را مجبور نمی کند خودتان مزایای دنیوی و اخروی هر راه را در نظر بگیرید و براساس مصالح واقع بینانه راه حل را انتخاب کنید.

منبع برای مطالعه بیشتر
مشکلات جنسی جوانان، ناصر مکارم شیرازی، نشر نسل جوان. این کتاب در فرمت های مختلف برای گوشی همراه و رایانه در سایت قائمیه و لی لی کتاب موجود است:
https://www.noorlib.ir
https://lilibook.ir/

با آرزوی موفقیت و بهروزی

  • مشکلات جنسی جوانان و بحثی درباره انحرافات جنسی