سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرفه های فرانکل در اتوبان معنایابی

فرانکل روان پزشک یهودی مشهور می گوید: به معنادرمانی از دل اردوگاه های اجباری آلمان رسیدم.
این که اصلا هولوکاستی بوده یا نبوده العهدهُ علی الروای؛ بار خودم را سنگین نکنم گردن خودش.
فرانکل از معنویت سکولار دم می زند و این قدر جهانگیر شده است. این معنویت از نظر روان شناختی فوایدی هم دارد؛ ولی در مسابقه فواید در گرد معنویت متصل به جهان بینی توحیدی سرفه می کند. این که بنا بوده این معنویت با آن زیرساختی که فرانکل می گوید تبلیغ شود یا نه نمی دانیم ولی ان شاالله گربه است. واقعا شرور و مصائب بزرگ عالم بدون کتاب عدل الهی شهید مطهری که به وحی متصل است حل شدنی نیست. باید در فرات عرفان فلسفی و فلسفه عرفانی غسل کرد.
غسل در اشک زنم کاهل طریقت گویند
پاک شو اول و پس دیده بر آن پاک انداز

چند سال قبل کتاب انسان در جستجوی معنا را به دوست آزاده ام حاج آقای زاغیان که سه برادرش هم شهید شده دادم و گفتم: در جستجوی معنا با تکیه بر جهان بینی توحیدی باید از دل زندان های عراق بیرون می آمد تا بر معنادرمانی فرانکل خودش بزند گاراژ.
ابن مالک در هزار بیت علم نحو را به طور فشرده در اشعاری خلاصه کرد و گفت ابن مُعط کجاست که بیاد الفیه من را ببیند و ادعا نکند الفیه اش آش دهن سوزی است.
وَتَقتَضِی رِضًا بِغَیرِ سُخْطِ
فَائِقَةً ألفِیَّةَ ابنِ مُعطِی

 آه عمیقی کشید و گفت: بدون حمایت خاطرات اسارتم را در چندین کتاب نوشته ام. روی یکی از طلاب گفت: چه می کنی؟ گفتم مشغول جمع آوری خاطراتم هستم. گفت: به چه درد می خورد؟ گفتم اینها اسناد انقلاب است. پوز خندی زد و گفت: خخخخ اسناد انقلاب. این پوزخند جگیر این آزاده با چهار برادر شهید و پدر و مادر دلسوخته او در فراغش فرزندانش سوزانده بود و من به وضوح بوی آن را در چهره و چشمان و لحن و تن صدای او حس می کردم. طلبه و آخوندک سکولار کم نداریم.
در کتاب من مانده ام تنهای تنها (مهارت رویارویی با غم غربت) با حاج آقای زاغیان مصاحبه کوتاهی داشتم تا از روش های خودشان برای مقابله با غربت در زندان های عراق بگوید عراقی که یک دنیا پشتش بود و درشکنجه ها و قتل ها و ترورهای هشت سال دفاع مقدس، هم دست و هم داستانش شده بود.

دکتر سید محسن جلالی تهرانی
استاد مشهور روان شناسی می گفت: زمانی که آمریکا بودم فرانکل برای سخنرانی دانشگاهی آمده بود وقتی از مافیای مواد مخدر حرف می زد رگ گردنش از ناراحتی بیرون می زد ولی از کودک کشی اسرائیل اصلا دم نزد. در خاطراتش در کتاب انسان در جستجوی معنا از ناراحتی خود برای له شدن ساقه گندم هنگام راه رفتن از مزرعه می گوید ولی از له شدن کودک و پیر و زنان در حملات وحشیانه اسرائیل ناراحت نبود.

معنادرمانی توحیدی
معنادرمانی سکولار
آخوند سکولار
ویکتور فرانکل
اصغر زاغیان
دفاع مقدس
هولوکاست
آزادگان

 

 

monotheistic meaning therapy
Secular semantic therapy
Secular Mullah
Viktor Frankl
Asghar Zaghian
Holy Defense
Holocaust
Azadgan