سفارش تبلیغ
صبا ویژن

احساس ارزشمندی و عمل زیبایی

احساس ارزشمندی و زیبایی
??باسلام وخداقوت...خانمی 45ساله ومذهبی هستم،یک مسئله ای ازدوران کودکی اذیتم میکنه اونم قوز بینیم هست..همیشه هرجامیرم این مسئله ناراحتم میکنه وخجالت میکشم به عبارتی اعتمادبنفس ندارم،البته هم توخانواده وهم تومحل کارافرادی به من گفتن که اگه این ایرادروبرطرف کنم بهترمیشه حتی بعضی اوقات مورد تمسخرقرارگرفتم،تاالان سعی کردم به خودم بقبولونم که خلقت خداست و این پول رومیشه جای بهتر خرج کرد و اینجوری خودم روموقتاًقانع کردم ولی ازدرون راضی نمیشدم چون دوباره بعدازمدت کوتاهی این فکردوباره به سراغم میومد،تااینکه الان تصمیم به عمل زیبایی گرفتم ولی الان هم مدام باخودم درحال کنلجار رفتن هستم که آیاکارم کاملاً درسته یانه؟به خودم میگم من یک زنم وزیبایی رودوست دارم... لطفاًراهنماییم کنیدکه ازاین بلاتکلیفی دربیام وآرامش پیداکنم...ممنونم

??پاسخ مشاور:
سلام بر شما ممنون از اعتمادتون
بزرگوار اگر شما سابقه وسواس و  اختلال بد شکلی هراسی (هراس از زیبا نبودن) ندارید و افراد زیادی در فامیل و دوستان و همکاران به شما این امر را تذکر می دهند و داده اند. با توکل بر خدا برای زیبایی عمل اقدام کنید. چون فردی که اعتماد به نفس قوی داشته باشد و درگیر خود نباشد موفق تر است هم برای خود و هم برای خدمت به دیگران.
 ولی اگر حساسیت بیش از حد باشد و بسیاری از افراد نیز می گویند شما حساس هستید و تجربه اضطراب زیاد و یا وسواس دارید دست نگه دارید با خانمی روان شناس به طور حضوری مشورت کنید.

جراحی بینی یا جهان بینی؟
دکتر ماکسول مالتز در کتاب روان شناسی تصویرسازی ذهنی می گوید من افراد زیادی را عمل جراحی می کردم و متوجه می شدم بسیاری از افراد بعد از عمل نیز احساس ارزشمندی پایین داشتند و اعتماد به نفسشان ضعیف بود. به این امر پی بردم که مشکل در زیبایی نیست بلکه مشکل در تصور فرد از خودش است و تلاش کردم به جای جراحی بینی این افراد جهان بینی و نگرش آنها را جراحی کنم و با تکنیک های از جمله تصویر سازی ذهنی احساس ارزشمندی و اعتماد به نفسشان را افزایش دهم. و می دیدم بعد از این جلسات باور و نگرش فرد نسبت به خود و زیبایی اش مثبت و خوشایند می شد.

برای مطالعه بیشتر
کتاب تصویرسازی ذهنی، نویسنده : مارتین راسمن، مترجم : مهدی قراچه‌داغی
کتاب الکترونیکی آن https://fidibo.com 
??

منبع: محمدحسین قدیری، کانال تلگرامی دین و روان شناسی  https://t.me/psycho_Religion

https://eitaa.com/zendegiearam