سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اختلاف خواهر شوهر با عروس

پرسش:
سلام. من خواهر شوهری دارم ک از ابتدای ازدواجمان در زندگیمان دخالت میکرد چند سال باهاش قهربودیم تا من همسرمو بزور راضی کردم ک باهاشون آشتی کند ولی بازم خواهرش تیکه میندازه،اصلا دلش صاف نمیشه وهر بار باهاشون رفت و آمد کردیم تو خونمون اختلاف و دعوا افتاده، هیچ جوره هم اخلاقش درست بشو نیس، انگارذاتش اینطوره، میدونم اگه باهاش رفت و آمدکنیم تو زندگیم همش دعواست. چطور صله رحم کنیم ک زیاد باهاشون در ارتباط و رفت و آمد نباشیم؟

پاسخ:
سلام بر شما
متشکرم از اعتمادتون
در پاسخ به سؤالتان توجه به نکات زیر ضروری است:
1- این که تلاش کرده اید رابطه را اصلاح کنید به دستور خداوند در قرآن عمل کرده اید و کارتان خداپسند بوده و قطعا به خاطر زحمتی که کشیده اید اجر می برید.
2- اسلام به ما توصیه می کند که صله رحم کنیم و از قطع ارتباط با اقوام اجتناب. از این بالاتر حتی سفارش کرده است که اگر نزدیکان با ما قطع رابطه کردند با آنها بجوشیم.
3- کم هستند افرادی که واقعا قصد و غرض داشته باشند و از اذیت و ظلم کردن لذت ببرند. اگر خواهر شوهر شما هم مشاوره می گرفت طوری صحبت می کرد که گویی شما اذیتش کرده اید. در بسیار از موارد سوءتفاهم ها منبع مشکلات است. گاهی رفتار نادرست شوهر شما سبب این اختلاف می شود یعنی او قبلا با خانواده سر و سری داشته و وقت بیشتری را با آنها سپری می کرده الان به دلیل گرفتاری یا غفلت یا یارتازه رسیده (شما)، از توجه به آنها غافل شده و سبب رشک و حسادت خانواده خودش به شما شده است. بنابراین همسر شما نیز باید در بازسازی و مرمت رابطه دقت زیرکانه و هنرمندانه داشته باشد.
4- معمولا در عرف حتی لطیفه ها و سریال ها و فیلم ها بیان می شود که بین عروس، و مادر شوهر و خواهر شوهر اختلاف و جنگ است و اینها چشم دیدن هم را ندارند. متأسفانه این امر تلقین پنهان و پیشگویی خودانجام است. یعنی انسان ناخواسته دنبال این می گردد که مچ دیگری را بگیرد.
5- بسیاری از فواید صله به شما و زندگی تان باز می گردد. بنابراین تلاش کنید تا شوهرتان با نزدیکانش بجوشد و از فوایدش بهره ببرید. فواید صله رحم عبارتند از:
نزول رحمت خدا، حفظ اموال، زیاد شدن دارایی، نیک شدن خلق و خو، بازدارنده از گناه، بخشنده شدن، زیاد شدن حامیان، دفع کننده بلاها، دفع مرگ نابهنگام، آبادانی، طول عمر، رضایت خداوند، آسان شدن حساب روز قیامت
6- اگر ممکن است برای گاهی با توجه به شرایط کاهش اصطکاک همراه خانواده شوهرتان دید و بازدید کنید. گاهی بیرون از منزل با هم به گشت و تفریح بروید. مدت ملاقات و حضور را زیاد طولانی نکنید.
7- گاهی تشویق کنید همسرتان تنهایی به آنها سر بزندو در فضایی دوستانه کدورت ها و بدبینی ها را رفع کند. طوری عمل نکنید که شوهرتان دو جبهه درست کند و خودش در جبهه شما و مقابل خانواده اش قرار گیرد این آتش اختلاف را شدیدتر می کند و شما را عامل این قشون کشی و جبهه آرایی خواهند دید.
8- در طول سال با با توجه به شرایط از روش های مختلف زیر برای صله رحم کمک بگیرید:

دادن هدیه، تماس تلفنی، پیامک و ایمیل، نامه، ابلاغ سلام و ارادت با واسطه، بیان صفات خوبشان نزد اقوام، مهمانی دادن، همدلی در غم و شادی، شرکت مراسم شادی و غم، عیادت از بیمارانش،
9- از واسطه ای مورد قبول برای ایجاد صلح و آشتی به طور غیر مستقیم مدد بگیرید.
10- حلالیت طلبیدن در ایام و شب های و ماه های مقدس مانند شب قدر و نیمه شعبان و موقع رفتن به سفر سیاحتی و زیارتی
11- دعا، صدقه، توسل، خواندن سوره ناس (دفع وسوسه های شیاطین انسی و جنی)

12- افرادی که با از روی جهل و خود مُحقّ بینی و یا ضعف های اخلاقی و روان شناختی با ما دشمنی می کنند دشمن خونی نیستند با اینان نباید در افتاد  و اعلام جنگ کرد لسان الغیب حافظ شیرازی فرمول آسایش را چنین بیان می کند.

 آسایش دو گیتی تفسیر این دو حرف است
  با دوستان مروت با دشمنان مدارا

موفق باشید

محمد حسین قدیری، کانال تلگرامی زندگی آرام