سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مخالف پدر با ازدواجم

پرسش:
من هفده ساله ام و خواستگار دارم پدرم برای درس ام ازدواج ام را انداخته به تأخیر ومن به گناه افتادم، چیکار کنم تا پدرم راضی بشه 6سال هست که راضی نمیشه تا نامزد کنیم.
به کدام ائمه متوسل بشم

پاسخ:
سلام بر شما
از اعتماتان سپاسگزارم
این که برای زندگی و سرنوشت خود اهمیت قائل هستید و مشورت می کنید، کارتان ستودنی است. یکی از نیازهای روانی و اساسی که ما را به سمت ازدواج و همسرگزینی می کشاند نیاز به آرامش است. باید توجه کنیم که همسرگزینی نیاز به  بلوغ و پختگی یعنی خودشناسی قوی، مهارت مدیریت هیجان و آشنایی با معیارهای ازدواج موفق و.. دارد. جا دارد با توجه به آمار بالای اختلافات و مشاجرات و  طلاق های عاطفی و طلاق های فیزیکی(جدایی) مانند یک «محقق توانمند» از خود سؤال کنیم:
 بمب‌های ویرانگر خوشبختی در زندگی مشترک کدام اند؟
 چه عوامل از سوی زن و خانواده اش، از سوی مرد و خانواده اش و از سوی اطرافیان، جامعه و رسانه ها و.. می تواند زمینه ساز و عامل اختلافات و طلاق شود؟
برای یافتن بمب های خوشبختی در اینترنت تحقیق کنیم، کتاب بخوانیم، با مشاوره حضوری و غیرحضوری مشورت کنیم، با اعضای خانواده و دوستان بحث و گفتگو کنیم و خودمان به افرادی که زندگی تلخی دارند و یا جداشده اند مصاحبه و گفتگو کنیم. با شناخت عوامل و زمینه های طلاق به شدت از آنها اجتناب کنیم.
نیز لازم است مطالعات خود را در زمینه همسرگزینی تقویت کنید و ببینید ازدواج موفق براساس چه شالوده و فنداسیون هایی است؟

برای این منظور مشورت کنید و مطالعه.  با توجه به این که معمولا بلوغ های لازم برای ازدواج در سن حدود 25 سالگی برای دختران پدید می آید لازم است زیر نظر مشاور بررسی شود که آیا شما بلوغ های لازم شناختی، هیجانی، اجتماعی و...برای ازدواج را دارید. بنابراین به جای مخالفت با پدرتان و دلخوری از او در فضایی آرام سخنانشان را گوش دهید و به ایشان بگویید برای ازدواج نظر «مشاور ازدواج» برایتان مهم است. در عمل شما و پدرتان هم منطقی است که لازم است سخن مشاور با تجربه را ترتیب اثر دهید که چرا که او با تجربه خود که سالیان داراز با زحمت به دست آورده است مسیر خوشبختی را به شما نشان می دهد. راهنمایی او مانند کروکی برای نقشه گنج در زندگی مشترک مهم  است.
در کنار استفاده از راهکارهای دینی و روان شناختی و تجربه بزرگان، از خداوند و ائمه در دعاهایتان درخواست همسری سالم و صالح کنید. ائمه( علیهم السلام) همگی نور واحدی هستند و به همگی متوسل شوید به خصوص به امام جواد و  امامی که خودتان از نظر شخصی ارادت ویژه ای به ایشان دارید.

چند تذکر مهم:
ا- داشتن همسری سازگار یکی از منابع آرامش است. اگر در ازدواج بدون مطالعه و رعایت تناسب ها همسری گزینش کردیم به احتمال قوی با سر در چاه تنگ و تاریکی بدتر از سختی های دوران مجردی فرو رفته ایم برای ازدواجی روشمند کتب و نمودار های زیر را با دوستان و اعضای خانواده خود با دقت مطالعه و تحلیل و بررسی کنید 

2-برای مهار شهوت تا زمان ازدواج از توصیه های عملی کتاب مشکلات جنسی جوانان کمک بگیرید. این کتاب را می توانید از سایت کتابخانه قائمیه برای رایانه و گوشی همراه دانلود کنید.

3- افراد در سنین مختلفی با بلوغ لازم برای ازدواج می رسند والدین نباید به خاطر رسیدن به خواهش های نفسانی خود جوانی را که به بلوغ لازم و کافی رسیده از ازدواج می کنند و سبب انحراف او و دیگران شود و فشاری از استرس و عذاب وجدان به فرزند تحمیل کنند. یکی از حقوق فرزندان این است که وقتی به سن ازدواج رسیدن پدر زمینه ازدواجش را فراهم کند.

4- برای ازدواج معیارهای ازدواج موفق را رعایت کنید برای آشنایی با این معیارها کتاب مشاوره ازدواج و خانواده نوشته سیدمهدی حسینی بیرجندی  و کتب زیر را مطالعه کنید:

منبع برای مطالعه بیشتر

الف) نمودارهای  همسرگزینی و تحقیق جامع با دقت مطالعه کنید
https://t.me/zendegiearam110/1933
https://t.me/zendegiearam110/1935
https://t.me/zendegiearam110/1937
https://t.me/zendegiearam110/1934

ب) کتب مربوط به همسرگزینی
دانلود مطلع مهر:
https://t.me/zendegiearam110/1630
گلبرگ زندگی
https://t.me/zendegiearam110/2871
رهنمودهایی برای ازدواج جوانان
https://t.me/zendegiearam110/2872