سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قحطی خواستگار

پرسش:

25 ساله ام با این که روابط عمومی باورها و اعتقادات دینی قوی و زیبایی دارم از این که تا الان خواستگار نداشته ام ناراحتم لطفا مرا راهنمایی فرمایید:

سلام بر شما
ممنون از اعتمادتون
پاسخ پرسشتان را ضمن نکات زیر بیان می کنیم:
1- خوشالیم که از صفات و امتیازات خوبی برخوردار هستید. تمرکز بر داشته ها و موهبات الهی و مقایسه نکردن خود با دیگران، منبع آرامش درون و شادمانی است.
2- زود ازدواج کردن الزاما نشانه ازدواج موفق نیست.
3- افراد زیادی با شناخت ظاهری و ناکافی و انگیزه های غلط و برداشت غیرواقع بینانه و رمانتیک از زندگی زناشویی، ازدواج می کنند و حاصلش همین طلاق های سفید
emotional divorce و سیاهی divorce  است که می بینیم.
4- می توان با روش های غیر اسلامی و پوشش و آرایش نامناسب و عشوه و جلوه نمایی برای ازدواج خیلی زود فکر جوانی را به خود مشغول کرد و زود ازدواج کرد ولی این راه هر چند زودتر به نتیجه می رسد ولی ضمانت تدوام و بقا ندارد. چرا که ازدواج موفق براساس تناسب ها و سنخیت و معیارهای خاصی باید شکل بگیرد.
5- از باورهای دینی و استعدادها و توانمندی های خود جهت حفظ نشاط کمک بگیرید. هرگز شرایط خود را با دیگران مقایسه نکنید.
6- سن ازدواج در کشور بالا رفته است. از نظر پژوهش های مربوط به مشاوره ازدواج، ازدواج شما هنوز به تأخیر نیفتاده است. زمان ازدواج وقتی است که انسان در ابعاد شناختی، هیجانی، مدیریتی (تدبیر منزل)، اجتماعی، معنوی بالیده و بالغ شود.
7- مسلما شما دنبال ازدواج روشمند و عاقلانه و عاشقانه هستید بنابراین هر همتایی را برای خود نمی پسندید بنابراین طبیعی است که افراد هم سنخ شما کمترند نسبت به افرادی که برای ازدواج انگیزه های سطحی و احساسی رمانتیک دارند.
ما بیشتر از تفسیر رویدادها مضطرب آشفته می شویم نه خود اتفاقات.
نیامدن خواستگار به دلیل نقص شما نیست می تواند به این دلیل باشد که افراد خود را همتای مقام معنوی و علمی و هنری شما نمی بینید
8- از دوستان خود درخواست کنید عیوب شما را به شما هدیه دهند. خودشناسی و آشنایی با نقاط ضعف می تواند برخی از موانع ازدواج را رفع کند.
مثلا ممکن از شما خود را متواضع و بی تکلف و آراسته، شاداب بدانید ولی در عمل به دلیل لحن یا روش و منش خاصی دیگران شما را پرتوقع و مغرور و شلخته و دلمرده بدانند.
9- فقر، ثروت، بیماری، سلامتی، فرزند باهوش یا بیمار، ناباروری، تأخیر در ازدواج و.. می توانند آزمون الهی باشند. از باورهای دینی خود برای موفقیت در آزمونهای الهی مدد بگیریم.
10- فرصتی که تا ازدواج دارید می تواند یک هدیه الهی و پاسخ دعاهای شما برای ازدواج روشمند و مطالعه شده باشد بنابراین این فرصت را غنیمت بدانید و با مطالعه و مشورت درباره علل طلاق، معیارهای ازدواج موفق، و... بینش خود را درباره ازدواج موفق تقویت کنید.
11- از صدقه، دعا، توسل با خواندن حدیث کسا، رد مظالم، استغفار موانع معنوی را رفع کنید و آرامش خود را بیشتر.

منبع برای مطالعه
- آموزش و مشاوره قبل از ازدواج با رویکرد اسلامی، سید مهدی حسینی بیرجندی، نشر آوای نور
**********
دانلود کتاب از فیدیبو: https://fidibo.com
- پک آموزشی ازدواج، سیدمجتبی حورایی، سایت ایشان( http://hooraei.net)

محمدحسین قدیری، وبلاگ زندگی آرام