سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرسش_و_پاسخ

پرسش:
چند ماه پیش فایلی صوتی رو در کانال قرار دادید که در مورد دو نوع ویژگی پایداری یا ثبات و تنوع جویی صحبت کردید. من طبق بررسی هایی که رو خودم انجام دادم در دسته تنوع جو هستم. حال سوالی که دارم اینه که هنگام تمرکز بر روی یک هدف یا یک پروژه به مشکل میخورم و همزمان چند هدف و پروژه دیگه رو هم باز میکنم و نمیتونم تمرکز کافی رو برای رسیدن به هدف اولیه ام داشته باشم. خواستم برای تمرکز روی هدف یا پشتکار و یا جمع کردن تمرکز راهکار یا تکنیک و یا منابعی رو بهم معرفی کنید.
با سپاس
برقرار باشید

 پاسخ
با سلام و احترام
مسائل انسانی همیشه ترکیبی هستند از تعامل ژن و تربیت.
آن بخش از بی ثباتی و تنوّع طلبی که دلیل ژنتیک داشته باشد را فعلاً نمی توانیم کنترل کنیم زیرا داروهایی که بر روی سیستم دوپامینرژیک مغز اثر می کنند در حوزه? یادگیری (بیداری، توجه، تمرکز و حافظه) عوارض جانبی قابل توجهی دارند و بعید است بر راندمان شما اثر مثبت داشته باشند ولی آن بخش از تنوّع طلبی و بی ثباتی که دلیل تربیتی داشته باشد را می توان با تمرینات مراقبه و ذهن-آگاهی بهبود بخشید.

کتاب های تمرکز بر هدف (برایان تریسی)، چشم ذهن (دنیل سیگل)، برف در تابستان (سایادو اوجوتیکا) در این زمینه مفید هستند.
تندرست و شادکام باشید

#دکترسرگلزایی:
T.me/drsargolzaei