سفارش تبلیغ
صبا ویژن

الاغ لاغر مردنی 14

آقا جواد حتما خداوند حکیم دستور ازدواج موقتش هم حکیمانه است، ولی ازدواج موقت برا امثال تو مثل همون الاغ لاغر مردنیه. تا شیر مادر هست نباید سراغ شیرخشک رفت. تا مسیر ازدواج دائم بازه دنبال موقت نباید رفت. چندین ماهه فکر و ذکرتو اسیر این الاغ مردنی کردی؟!
بعد کلاه سبزشو برداشت و اشاره به موها و ریشش کرد و گفت: پسرم من این موها رو جون کندم تا سفید شد حالا مفتی مفتی تجربه ام را در اختیارت میذارم. اگه این همه تلاش و دلمشغولی رو درباره ازدواج خودت داشتی زودتر به نتیجه می رسیدی. حالا گیرم موردی هم پیدا می کردی ولی تا 5-6 سال دیگر چه کار می خواستی بکنی؟ مرتب دنبال مورد بگردی، یا با همون یکی سر کنی؟ اگه با یکی می خواستی باشید تو این مدت به هم وابسته نمی شدید؟ در کل عزیز دل من اضطرابش بیشتر از فایده اش است... سید گرم صحبت بود که کلامش را قطع کردم و با پوزخندی گفتم: نفست از جای گرم بلند میشه ها. من امیدم به این که در مذاکرات هسته ای با امریکا به نتیجه برسیم بیشتر از مذاکرات خودمه با پدر و مادرم.
سید خندید و گفت: اگه بابا سمجه من چارمجم. خودم واسطه ازدواجت میشم.
با تعجب گفتم چی؟ خودتون؟ ولی بابام خیلی رکه ممکن یه موقع تندی کنه که تو چه کاره ای؟
سید گفت: به باباتم حرف بابام رو میزنم: بابام -خدا بیامرزدش- می گفت باید زود ازدواج کنی تا کودک خردسالت برا همبازی هاش قسم ارواح خاک باباش رو قسم نخوره. خدا مرد قول خودش گفته خودم وسائل ازدواج را فراهم می کنم از فقر نترس. این که با امکانات کم ازدواج کنی و آرامش داشته باشی بهتر از اینه که سال ها بدون آرامش زندگی کنی تا بعدا شاید آسایش داشته باشی. به پسرم علیرضا گفتم بابا هر موقع بخوای ازدواج کنی من بیش توانم هم کمکت می‌کنم. نمی‌خوام گناهی اتفاق بیفته و فردای قیامت به خاطر اهمالکاریم خِر منو بچسبی. هر وقت نیاز به همسر داشتی اعلام کن. الانم ازدواج کرده. پزشکی هم می خوانه. دو تا اتاقامو بهش دادم تا خودش از آب و گل دربیادو الان با ذهنی آروم به درس و بحثشم میرسه.
بعد زد به کتف من و گفت: باباتم با من. بالاخره آبرویی خدا بهم داده نباید کادو پیچ ببرمش تا توی قبر تو راه خیر خرجش می کنم. آقا جواد گل!
واسطه اجر هزار شهید رو داره، خدا روز قیامت نظر لطف بهش داره، هر قدمی که در این مسیر بر می داره اجر یک سال عبادت رو داره. بازم بگم یا کافیه؟ هر که مزد می خواهد باید کار کند هر که مزد بیشتری می خواهد طبیعی است بیشتر باید زحمت بکشد:
             گر در طلبت رنجى ما را برسد شاید
                             چون عشقِ حَرَم باشد سهل است بیابان‏ها

                                      
منبع: محمدحسین قدیری، وبلاگ زندگی آرام